Geen_account? Aanmelden

kenteken natrekken
schades      km-standen      eigenaren
Voorkom een miskoop

Voorbeeld rapport



Kenteken natrekken
Voer een kenteken in:



Wie schrijven er over autoverleden :



meer . . .


Autoverleden




Schadeverleden


De kans dat jij een auto op het oog hebt met een schadeverleden is groot. Elke dag krijgen zeker 300 tot 500 auto's te maken met schade in Nederland. Per dag worden ongeveer 300 van deze autoschades bij de verzekeraar gemeld. Ongeveer 80 procent van de geclaimde schades betreft ruitschades. Circa 10 procent van de geclaimde schades zijn aanrijdingsschades. Wij schatten in dat van het totaalaantal schades slechts de helft bij de verzekeraar gemeld wordt. Het percentage aanrijdingsschades is bij de niet geclaimde schades groter dan bij de geclaimde, voornamelijk omdat het vaak voordeliger is om de schade zelf te laten verhelpen of niet te melden. Immers, een claim heeft grote gevolgen voor je premie. Juist om deze reden blijven veel autoschades onder de radar en worden ze tegen minimale kosten hersteld. De kwaliteit van schadeherstel staat gelijk aan veiligheid en betrouwbaarheid. Is de auto slecht hersteld dan neemt de veiligheid en de betrouwbaarheid af, visa versa geldt voor een goed herstelde wagen. Wanneer een auto total loss verklaard is door de verzekeraar, de politie of een schade-expert, dan kan deze een WOK melding krijgen en is een RDW herkeuring vereist. Meestal komt een dergelijk voertuig in de schadeauto-handel terecht en wordt de wagen op een veiling aan opkopers aangeboden. Zij zullen de schadeauto gebruiken als demontageauto voor de onderdelen of oplappen om vervolgens met winst te verkopen. De winstmarge is hoofdzakelijk afhankelijk van de inkoopprijs, reparatiekosten en de kilometerstand. Daarom kopen handelaren graag auto's met ernstige schade die op het oog snel te herstellen is tegen geringe kosten. Het risico dat de winstmarge wordt opgekrikt met een kilometercorrectie (fraude) is in dit soort gevallen groot. Als particulier weet je dat een van de belangrijkste vragen bij het kopen van een auto is 'heeft de auto ooit schade gehad?'. Helaas zal een malafide autohandelaar nooit de waarheid vertellen. Want zijn belang is verkopen en de handelaar, welke overigens ook als ogenschijnlijk particulier kan opereren, zal je hierin niet gaan ontmoedigen.
Je zal jezelf moeten beschermen tegen een miskoop. De beste manier om jezelf te beschermen is de Autoverleden kentekencheck. Je kunt bij ons de complete autohistorie opvragen. Deze geeft je binnen enkele seconden inzicht in het volledige schadeverleden van de auto. Meer info ...


NAP Check


Tellerfraude is nog altijd een groot probleem. Fraudeurs draaien/ zetten een tellerstand terug om de waarde van de auto verhogen en de verkoopbaarheid te vergroten. Wanneer jij een auto koopt met een teruggedraaide tellerstand, dan kun je ervan uit gaan dat je te veel betaald en op korte termijn tegen hoge onderhoudskosten aan zal lopen. Dagelijks zien wij in meerdere van de bij ons op de website uitgevoerde kilometerstand controles dat er sprake is van tellerfraude. Logisch, want bij nog altijd 5 procent van de origineel Nederlandse auto's is met de kilometerstand geknoeid. Bij import auto's ligt dit percentage circa 8 keer zo hoog, wat neerkomt op ongeveer 40 procent van alle ingevoerde auto's. Het enige wat je kunt doen om je hiertegen te beschermen is een NAP check of een RDW tellerrapport opvragen. Deze check zal de Nationale Autopas (NAP) en RDW database raadplegen en je laten zien of de km stand logisch is of niet. In de meeste gevallen worden ook de tellerstanden en datums van registratie getoond in het rapport. Blijkt je auto geëmporteerd? Dan is de kans groot dat er geen zekerheid gegeven kan worden over de km stand. Alleen voor Belgische auto's is dit mogelijk omdat de RDW en Car-Pass samenwerken. Voor import voertuigen uit andere landen zal verder onderzoek gedaan moeten worden middels een chassisnummer check. Wil je voorkomen dat jij slachtoffer wordt van malafide autoverkopers die sjoemelen met tellerstanden? Doe dan altijd de NAP check voordat je een occasion koopt.

Autoverleden Checken

Autoverleden de auto historie, veiligheid en kosten.

In Nederland rijden veel auto's op de weg die in het verleden schade hebben opgelopen.
Dat hoeft niet altijd een probleem te zijn, in een aantal gevallen gaat het om kleine schades die vakkundig zijn gerepareerd, deze auto's zijn van dezelfde kwaliteit als auto's zonder schade historie. Wanneer er echter een zware schade is geweest dan is het belangrijk dat de schade door een vakkundig bedrijf wordt gerepareerd, zoniet dan kan de auto een gevaar op de weg worden. Een voorbeeld van een probleem bij slecht gerepareerde auto's is dat de wielen na de reparatie nog niet helemaal recht staan. Bij de reparatie zijn de wielen recht gezet, maar wanneer dit niet met speciale apparatuur wordt nagemeten dan wordt dit is niet precies genoeg gedaan. Het gevolg hiervan is, dat de banden schuin blijven staan en schuin afslijten dus ook vaker vervangen moeten worden. Dat brengt weer meer kosten met zich mee. Het gevaar van banden die niet recht staan, is een instabiele wegligging en een auto die sneller dan normaal in de slip raakt. Naast dat de banden van een auto met een schade historie vaker vervangen moeten worden, is de auto ook minder efficient, banden die niet recht staan zullen tegen elkaar in werken op de weg, 1 band trekt naar rechts en een andere band trekt tegelijkertijd naar links. Dit is minder efficient dan 4 banden die rechtdoor willen dus haalt u minder kilometers uit uw brandstof. Ook kunnen er trilling ontstaan. U voelt dit niet altijd aan het stuur door de stuur bekrachtiging of andere moderne stuur systemen, maar door de trilling treed er sneller slijtage op. De wielophanging heeft hier onder te lijden, hierdoor kunnen bijvoorbeeld de rubbers van de stabilisator stang snel verslijten. Er zijn ook gevallen van falende remmen bekend. Controleer bij een bezichtging altijd of de banden schuin zijn afgesleten en doe altijd de schade check auto.

Auto Verleden Opvragen

De kosten die een ex-schade auto met zich mee kan brengen.

Naast banden die vaker vervangen moeten worden kunnen er een tal van andere onvoorziene kosten zijn bij een auto met een slecht gerepareerde schade. Technische onderdelen die niet naar behoren functioneren of een lekkende radiateur. Het kan ook zijn dat het chassis nog krom staat maar er plaatwerk overheen is geplaatst zodat dit
niet opvalt. Het voertuig is hierdoor wel minder stabiel op de weg en een stuk onveiliger. Het chassis weer recht laten zetten is duur. Neem daarom altijd de tijd voor een bezichtiging en check online altijd de auto historie zodat u niet voor verrassingen komt te staan. U kunt dit doen met het kenteken van de auto bovenaan op deze pagina.
U krijgt vervolgens een rapport dat aangeeft of er een schade verleden bekend is. Kleinere schades zullen niet zijn opgenomen in het schade rapport omdat deze de kwaliteit van een voertuig niet beinvloeden. Autoverleden richt zich met name op zwaardere schades. Met de kenteken check is naast het schade verleden nog meer informatie in te zien van een voertuig. Onder andere een rdw kentekencheck eigenaar, en een autopas kilometerstand check.

Wel of geen schade auto kopen?

Het is niet zo dat u koste wat het kost alle ex-schade auto's moet mijden, een schade kan goed gerepareerd zijn. Het gaat er eigenlijk om, dat u weet wat u koopt en rekening kan houden met de historie van een auto. Soms worden schade auto's gerepareerd en dan voor een lage prijs op de markt gebracht, u kunt dan een auto aanschaffen voor een prijs die onder de marktwaarde ligt. Dit kan interessant zijn, maar het is belangrijk dat u weet dat de auto vakkundig is hersteld. Ook in dat geval kunt u de historie nagaan op autoverleden.nl, zodat u kunt zien hoe zwaar de schade was en waar deze zich bevond. U kunt deze informatie gebruiken om de reparatie op de juiste plaatsen te inspecteren.
Het kan voorkomen dat u interesse heeft in een auto en het u opvalt dat deze op een bepaalde plek is overgespoten, dit kunt u zien door een gerimpeld oppvervlakte van de verflaag, die wat weg heeft van een sinasappelhuid. Ook kunt u dit zien door spuitnevel (kleine verf puntjes) op de rubbers die rondom de ramen zitten. Een afplak rand onder de rubbers van de ramen en overige uistekende delen, waarbij er nog te zien is waar plakband heeft gezeten. Plakband wordt soms gebruikt, zodat er niet over de verkeerde delen heen wordt geverfd. Het kan ook zijn dat er tijdens een occasion aankoopkeuring een verfdikte meting wordt gedaan waaruit blijkt dat de verf op een bepaald onderdeel dikker is dan op de rest van het voertuig. Dit geeft ook aan dat het oderdeel is overgespoten.
Als u een indicatie heeft dat een auto een schade historie heeft, dan kunt u de schade verleden check raadplegen via de kenteken check>, om te zien hoe zwaar de schade was. Misschien was het een heel lichte schade en kunt u dus alsnog besluiten om de auto te kopen. En wellicht kunt u de informatie gebruiken om over de vraagprijs te onderhandelen.

Heeft u moeite met het gebruiken van onze kenteken check? neem nu Contact op en wij helpen u stap voor stap.