Kenteken checken.
Op autoverleden.nl kunt u het kenteken checken en daarbij zien of een auto schade heeft gehad, of de kilometerstand klopt en hoeveel vorige eigenaren de auto heeft gehad. Er komen bij de check verder allerlei adere zaken aan het licht die ook iets kunnen zeggen over de kwaliteit van het voertuig. Dit zijn zaken zoals of de auto is ingevoerd of een eventueel verleden als taxi. Dit en veel meer statestieken die wij over alle auto's over het Nederlands wagenpark verzamelen geven u een goed beeld van het verleden van een auto. Als u een tweedehands auto op het oog heeft van bijvoorbeeld marktplaats, autotrader of een andere occasion site dan kunt u de kentekencheck van autoverleden gebruiken om een goed beeld te krijgen van de auto. Een kenteken checken op autoverleden kan u een hoop ellende besparen. Door de waardevolle inzichten die ons rapport u geeft filtert u de probleem auto's er gemakkelijk uit. Zo bespaard u niet alleen ellende maar ook tijd, want u hoeft alleen nog maar een bezichtiging te doen van auto's die in orde zijn.
In Nederland rijden een aanzienlijk aantal auto's op de weg die in het verleden schade hebben opgelopen.
Dat hoeft niet altijd een probleem te zijn, in een aantal gevallen gaat het om kleine schades die vakkundig zijn gerepareerd, deze auto's zijn van dezelfde kwaliteit als auto's zonder
schade historie. Toch is er bij een groot deel meer aan de hand. Een veel voorkomend probleem bij gerepareerde auto's is dat de wielen na de reparatie nog niet helemaal recht staan. Bij de reparatie zijn de wielen recht gezet, maar dit is niet precies genoeg gedaan, waardoor de banden toch niet helemaal recht op de weg staan. Het gevolg hiervan is, dat de banden schuin afslijten en vaker vervangen moeten worden en dat brengt natuurlijk meer kosten met zich mee. Het gevaar van banden die niet recht staan, is een instabiele wegligging. Iedereen vindt veiligheid belangrijk, dus het laatste wat je wilt, is een auto die sneller dan normaal in de slip raakt.
De kosten die een ex-schade auto met zich mee kan brengen.
We weten nu dat het mogelijk is dat de banden van een auto met een
schade historie vaker vervangen moeten worden. U kunt zich ook voorstellen dat banden die niet recht staan tegen elkaar in werken op de weg, 1 band trekt naar rechts en een andere band trekt tegelijkertijd naar links. Dit is minder efficient dan 4 banden die rechtdoor willen dus haalt u minder kilometers uit uw brandstof, met de huidige benzine prijzen is dit iets om over na te denken. Wat er ook gebeurd met banden die tegen elkaar in werken is dat er trilling ontstaat, u voelt dit niet altijd aan het stuur. Dit komt door de stuur bekrachtiging of andere moderne stuur systemen. Door de trilling treed er sneller slijtage op van de wielophanging en hierdoor kunnen bijvoorbeeld de rubbers van de stabilisator stang snel verslijten. Dit is slechts 1 van de mogelijke senario's, Er zijn ook gevallen van falende remmen bekend.
Wel of geen schade auto kopen?
Het is niet zo dat u koste wat het kost alle ex-schade auto's moet mijden, een schade kan goed gerepareerd zijn. Het gaat er eigenlijk om, dat u weet wat u koopt en rekening kan houden met de historie van een auto. Soms worden schade auto's gerepareerd en dan voor een lage prijs op de markt gebracht, u kunt dan een auto aanschaffen voor een prijs die onder de marktwaarde ligt. Dit kan interessant zijn, maar weet dan wel waar u op moet letten, zodat u weet dat de auto vakkundig is hersteld. Ook in dat geval kunt u de historie nagaan op autoverleden.nl, zodat u kunt zien hoe zwaar de schade was en waar deze zich bevond. U kunt deze informatie gebruiken om de reparatie op de juiste plekken te inspecteren.
Het kan voorkomen dat u interesse heeft in een auto en het u opvalt dat deze op een bepaalde plek is overgespoten, dit kunt u zien door een gerimpeld oppvervlakte van de verflaag, die wat weg heeft van een sinasappelhuid. Ook kunt u dit zien door spuitnevel (kleine verf puntjes) op de rubbers die rondom de ramen zitten. Een afplak rand onder de rubbers van de ramen en overige uistekende delen, waarbij er nog te zien is waar plakband heeft gezeten. Plakband wordt soms gebruikt, zodat er niet over de verkeerde delen heen wordt geverfd.
Als u dus een indicatie heeft dat een auto een schade historie heeft,
dan kunt u de schade verleden check raadplegen, om te zien hoe zwaar de schade is geweest. Misschien was het een heel lichte schade en kunt u dus alsnog besluiten om de auto te kopen. En wellicht kunt u de informatie gebruiken om over de vraagprijs te onderhandelen.
De extreme gevallen waartegen u zich wilt beschermen.
Een misvatting van veel mensen is dat auto's die zwaar in de prak liggen na een ongeval, automatisch naar de sloop gaan.
Soms is dit ook zo, maar alles kan gemaakt worden, zo wordt er soms van 2 schadeauto's 1 gemaakt. Dit wordt gedaan bij auto's, waarvan er 1 een voorschade heeft, waarbij alleen het achterste deel nog te gebruiken is en de andere auto een zware achterschade heeft. De 2 auto's worden doormidden gezaagd en de 2 verschillende auto's worden aan elkaar gelast. Deze manier van repareren kan veel geld opleveren, vooral als dit gedaan wordt bij nieuwe dure modellen, waarbij de 2 wrakken voor een koopje worden gekocht en middels goedkope buitenlandse krachten tot 1 auto worden omgebouwd. Het is nog maar de vraag of
het laswerk van dit soort auto's zich kan meten met die van de computer gestuurde armen uit de auto fabrieken, waarbij alles op de millimeter wordt berekend. Dit soort auto's kunnen rechts enkele centimeters langer zijn dan aan de linker kant om nog maar te zwijgen over de problemen die zo'n auto met zich mee kan brengen.
Heeft u moeite met het gebruiken van onze kenteken check? neem nu Contact op en wij helpen u stap voor stap.