Meest Gestelde Vragen (FAQ)



Na het betalen heb ik geen rapport ontvangen.
Vul het kenteken in het onderstaande invoerveld in, u zal een code ontvangen waarmee u het rapport in kunt zien.
Uw code is:
Bewaar deze code goed, u kunt deze 30 dagen gebruiken om uw rapport op te vragen.
Als u een chassischeck heeft gedaan dan kunt u het chassisnummer in het onderstaande invoerveld invullen, u zal een code ontvangen waarmee u het rapport in kunt zien.
Uw code is:
Bewaar deze code goed, u kunt deze 30 dagen gebruiken om uw rapport op te vragen.

Ik heb net een check gedaan maar heb deze per ongeluk weg geklikt, wat nu?
Boven op de home pagina ziet u MIJN CHECKS staan, als u daarop klikt dan krijgt u een overzicht van de door u gedane checks. Zie voorbeeld pagina "mijn checks"
Mocht dat niet werken dan kunt u contact opnemen doormiddel van de email, in deze mail vermeld u het bankrekening nummer dat is gebruikt bij de iDeal betaling of het email adres dat ik gebruikt bij de paypaly betaling. Wij zullen controleren of u daadwerkelijk heeft betaalt en u de opgevraagde informatie e-mailen.

Hoe snel beschik ik over de informatie nadat ik heb betaalt?
U krijgt de opgevraagte informatie direct te zien nadat u heeft betaalt.
Een volledige auto verleden check duurt dus niet langer dan een paar minuten.

Ik probeerde het rapport te printen maar toen was het rapport opeens weg. Hoe kan ik deze nu weer inzien?
Als u weer naar de home pagina www.autoverleden.nl gaat dan ziet u nu boven in het menu de link "mijn checks" staan.
Zie voorbeeld KLIK HIER
Als u op mijn checks klikt dan komt u weer bij uw rapport.

Ik heb een code ontvangen zodat ik het opgevraagde rapport later nog eens in kan zien, waar moet ik deze invullen?
U kunt de code invullen boven op de home pagina www.autoverleden.nl bij RAPPORT INZIEN.
Hieronder ziet u een afbeelding met daarop de plaats waar u de code in kunt vullen:


Ik heb een code ontvangen om het rapport dat ik heb opgevraagd nog eens in te kunnen zien, maar deze werkt niet.
- De code die u heeft ontvangen is hoofdletter gevoelig, let hier dus op.
- Soms ontstaat er ook verwarring tussen de nul ( 0 ) en de letter O. De nul is smaller dan de O dus gebruik de juiste.
- Het makkelijkste is als u de code knipt en plakt maar als u het rapport op verschillende computers wilt inzien dan moet u deze juist overtypen.
- Zorg er ook voor dat u de code op de juiste plaats invult dus NIET bij het gele kenteken vlak maar daarboven bij Rapport inzien.
- Als het nog niet lukt kunt u contact opnemen en zorgen wij voor een oplossing.

Ik heb de kilometerstandcheck gedaan en deze geeft aan ONLOGISCH, waarop is dit gebaseerd?
Voor de kilometerstand check werken wij samen met Stichting Nationale AutoPas en de RDW.
De kilometerstanden worden verzamelt uit diverse bronnen.
Bijvoorbeeld bij APK keuringen, onderhoudsbeurten en via gegevens van het Rijksdienst van het wegverkeer, Importeurs en leasemaatschappijen. Onze conclusie is gebaseerd op de verzamelde gegevens van deze auto in onze database. Als u van mening bent dat de kilometerstand wel klopt dan kunt u een uitdraai vragen van de geregistreerde standen bij een garage die is aangesloten bij de RDW. Hiervoor moet u persoonlijk langs gaan met het voertuig en het kenteken bewijs.
Hieruit kan blijken dat er een foutieve invoer van een stand is geweest en dat de kilometerstand wel klopt.
Als uit de opgevraagde gegevens bij de garage blijkt dat de kilometerstand wel klopt dan kunt u contact op nemen met de RDW zodat zij dit verbeteren in het systeem. U kunt de volgende link gebruiken om een aanvraag tot rectificatie van de kilometerstand te doen:
RDW TELLER CORRIGEREN.

Hoe werkt betalen via Afterpay op autoverleden.nl?
AfterPay voert voor autoverleden.nl het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat u een digitale factuur van AfterPay via e-mail ontvangt om het gekochte product(en) te betalen.
Ter goedkeuring van uw verzoek om te betalen voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacy beleid zoals omschreven in haar privacy statement. Mocht onverhoopt uw verzoek tot betaling niet geautoriseerd worden, dan kunt u natuurlijk het aan te kopen product betalen met een andere betaalmethode.
U kunt bij vragen altijd contact met AfterPay opnemen. Voor meer informatie verwijzen wij u naar het consumentendeel van de AfterPay website.

Buitenlandse schade wel of niet opvraagbaar?
Het is wel mogelijk om buitenlandse schades op te zoeken met de chassischeck. Om de chassischeck te doen moet u het chassisnummer van het voertuig invullen waarna er in ons systeem wordt gekeken of er schades in het buitenland zijn geregistreerd. Via de kenteken check is het alleen mogelijk om schades die in Nederland zijn gereden op te zoeken en schades in te zien die aanwezig waren tijdens het invoeren van het voertuig ( zie: wat is een tegenbewijs ). Via de kenteken check waarbij het kenteken van een voertuig wordt ingevoerd is het dus niet mogelijk om schades uit het buitenland op te zoeken. De reden dat er 2 aparte checks zijn voor binnen en buitenland ( kenteken check en de chassis check ) is dat het wettelijk verboden is om een digitale koppeling te maken met het kenteken en het chassisnummer. Dit heeft te maken met fraude bestrijding.

Wat is een tegenbewijs?
Een tegenbewijs is een formulier dat gebruikt kan worden door een autohandelaar of particulier bij het invoeren van een voertuig met schade. Een voertuig met schade is minder waard dan een dezelfde voertuig zonder schade waardoor er minder invoer belasting en BPM betaald hoeft te worden. Wanwege de grote financiele winsten die hiermee gehaald kunnen worden wordt dit veelvuldig gedaan en wordt er ook veel mee gefraudeerd. Pas dus goed op wanneer u een ingevoerd voertuig koopt omdat de kans groot is dat deze met schade is ingevoerd. Controleer een ingevoerd voertuig altijd op autoverleden.nl op een schade verleden.

Tijdens de check kreeg ik een foutmelding, wat nu?
Neem in dit geval contact met ons op en vermeld het kenteken en rekening nummer waarmee is betaalt.
Wij zullen u de gewenste informatie alsnog nasturen of de door u gemaakte kosten terug betalen.
Neem nu Contact op.

Nadat ik het kenteken in heb gevult kom ik niet verder en kan ik geen check doen, wat doe ik verkeerd?
Dit komt door instellingen op uw computer. De snelste oplossing is om het nog eens met een andere computer, laptop, tablet of smartphone te proberen. De kans is groot dat u daarmee wel een aanvraag kunt doen.

Hoe kan ik met mijn creditcard / visa / mastercard betalen?
Als u voor de optie betalen met paypal kiest dan kunt u met uw mastercard betalen. Op de paypal site staat onder de inlog velden van een eventueel paypal account: Betalen met een kaart.
Als u daarop klikt kunt u met uw creditcard betalen.

Worden er op autoverleden.nl ook schades vermeld als een auto uit het buitenland afkomstig is?
Wij hebben geen inzicht in buitenlandse schade gegevens. Pas wanneer de buitenlandse auto is geimporteerd naar Nederland en op kenteken staat. Kunnen wij schades die vanaf dat moment worden gereden opnemen in onze database, wat er daarvoor is gebeurd blijft bij ons onbekend.

Staan er ook motoren in de schade database?
Ja, er worden ook motoren met schade geregistreerd, echter is dit aantal niet erg groot.

Staan er ook campers in de schade database?
autoverleden.nl richt zich meer op het schade verleden van auto's, er worden wel schades van campers geregistreerd, maar de dekking is niet erg groot.
Kan autoverleden.nl de vorige eigenaar van een voertuig achterhalen?
Dat behoort niet tot de mogelijkheden, de wet persoonsgegevens belemmerd dat. Wel hebben wij gedetaileerde informatie met betrekking tot het aantal eigenaren dat een voertuig heeft gehad.

Welke schades staan er in de database?
Wij richten ons voornamelijk op zwaardere schades die van belang zijn voor de kwaliteit van het voertuig.
Krassen en kleine deukjes worden niet geregistreerd, pas als een deel zo erg beschadigd is dat dit moet worden vervangen registreren wij de schade.
Auto's die total loss zijn verklaard worden ook niet geregistreerd omdat deze naar de sloop worden gebracht en de weg niet meer op komen.

Auto's vanaf welk bouwjaar staan in de database?
Wij registreren auto's van elk bouwjaar dus ook oldtimers.

Vanaf wanneer worden de schades bijgehouden?
Wij zijn vanaf 2007 begonnen met het registereren van schades, door de samenwerking met verschillende bedrijven hebben wij ook schades van voor 2007 in de database.

Ik heb een auto gekocht maar achteraf zag ik op autoverleden dat deze schade heeft gehad. Kan ik de aankoop annuleren?
Een aankoop annuleren kan wanneer er sprake is van misleiding, achterhouden van belangrijke informatie, dwaling of oneerlijke handelspraktijken.
In ons ebook " Aankoop auto annuleren " ( Verkoop-auto-annuleren-pdf.pdf ) kunt u meer lezen over wat u kunt doen om een aankoop van een auto te annuleren of terug te draaien.

Ik wil adverteren op autoverleden.nl.
Heeft u een product wat goed past bij wat er op autoverleden wordt aangeboden dan kunt u contact opnemen.

Ik wil schade informatie verkopen aan autoverleden.nl kan dat?
Heeft u schade gegevens van een aantal kentekens en wilt u weten of wij daar interesse in hebben? Neem dan contact met ons op. Vermeld om hoeveel kentekens het gaat. Neem nu Contact op.